onsdag 12. januar 2011

Chloé

Denne burde vel fremkalle minner hos mange av dere! Chloés duft fra 1975 var såvidt jeg vet deres første, og hva skal man kalle den? En pudrete tuberoseduft? Veldig feminin i allefall. For meg gir den assosiasjoner til tidlig ungdomsskole, Beatles og tv-serien "Flickan vid stenbänken" (Maria Gripe).

Flasken er fin også. Jeg kjøpte faktisk en ny en for tre år siden, 18 år etter forrige gang jeg brukte den.

  • Toppnoter: Kokosnøtt, Bergamot, Aldehyder, Fersken
  • Hjertenoter: Tuberose, Ylang-Ylang, Hyacinter, Hageiris
  • Basenoter: Musk, Sandel, Sedertre, Benzoin
Må ikke forveksles med Chloés dufter som har kommet de siste årene - de er veldig forskjellige fra denne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den lukter mamma på åtti-tallet, og eska synes jg er så fin! En dæsj bak øret og leppestift så var mamma klar til å gå ut.

Anonym sa...

Ååå, denne parfymen var min aller første, og jeg fikk den av en ung mann som viste seg å være en svikefull slabbedask. Parfymen, derimot, fulgte meg lenge.