torsdag 27. januar 2011

Pivoine

Denne husker jeg så inderlig godt. Jeg mener den ble lansert rett etter jul i 1992, og at jeg selvfølgelig (som hardbarka Yves Rocher-fan) benyttet meg av introduksjonstilbudet og kjøpte en stor flaske. Hvor den ble av vet jeg ikke - kanskje brukte jeg opp innholdet - men i allefall har jeg vært smart nok til å ta vare på en liten miniatyrflaske. Og den dufter like nydelig fremdeles!

Jeg vet ingenting om notene her, men det er sikkert peon i den ettersom den heter Pivoine - og litt roser. For meg er den vinter og tidlig vår, snøsmelting, musikk, og årets første joggesko-spasertur på kvelder som nesten begynner å bli lyse. Og en gammel arvet fin jakke. Og James Taylor. Og Crosby, Stills & Nash. Og Neil Young. Assosiasjonene strømmer på!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg husker den også,men mener den er av eldre dato, 1992 er jo før min yngste datter ble født, tror jeg hadde den flere år før det om jeg husker rett. Husker den som frisk og blomsteraktig, sikkert pioner, ja. Artig at du presenterte denne. Mvh Astrid

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg sitter og lurer på om det kan være i januar 1991 den kom. Jeg er helt sikker på at det ikke var før dette - for den ble lansert som nyhet etter at jeg ble presentert for Yves Rocher-universet, hvilket var i 1989. Jeg husker til og med hvordan nyhetsbrevet så ut :) Jeg må undersøke litt.

Helene sa...

Nydelig duft! Yves Rocher burde gjøre som Body Shop; kjøre en reprise på noen av de beste produktene sine, som f.eks Pivoine og Nuit d'orchidée.

Glamourbibliotekaren sa...

JAAA, helt enig!! Så slipper man å gyve løs på eBay og kjøpe flasker som i prinsippet *kan* ha mistet duften. Jeg kunne ha skrevet en lang ønskeliste til Yves med alle fordums produkter til hud og hår som jeg gjerne skulle hatt, men det er vel nytteløst.