onsdag 12. januar 2011

Via Camerelle




En av de beste feriene jeg noensinne har vært på, gikk til Capri - den lille sitrusduftende øya i Napolibukta. Late dager i skyggen, disig soloppgang på balkongen, lysene fra Napoli om kvelden. Der besøkte jeg fabrikken til Carthusia, et parfymemerke jeg hadde vært interessert i ganske lenge. Duftene lages etter eldgamle oppskrifter fra munkeklosteret på øya, og ingrediensene er av høyeste kvalitet - og lokalt innhøstet. Jeg kjøpte Ligea i eau de parfum, samt en litt mindre flaske Via Camerelle eau de toilette.

Via Camerelle er en frisk sitrusduft, unisex, og er beslektet med både Annick Goutals Eau d'Hadrien og cK One. Den minner om både sitrontrærne og den lette brisen fra Middelhavet - vintermorgen, sommerkveld, jeg liker slike parfymer året rundt.

  • Toppnoter: Bergamot, sitron, appelsin, merian
  • Hjertenoter: Syrin, cyclamen, jasmin
  • Basenoter: Seder, musk, amber


I fjor fikk jeg mail fra en bloggleser som hadde en full flaske Via Camerelle hun ikke brukte, og hun lurte på om jeg ville overta den. Et slikt generøst tilbud kunne jeg ikke takke nei til, særlig når det er en duft jeg liker veldig godt - så godt at jeg jo allerede eier en liten flaske. Men nå er jeg den lykkelige eier av en stor flaske 100ml eau de toilette også! Tusen takk, Maren!

Ingen kommentarer: