tirsdag 1. februar 2011

Eau d'Italie

Eau d'Italies selvtitulerte debutparfyme kom i 2006, og jeg fikk den i bursdagsgave av min elskede i fjor sommer. Jeg hadde sniffet på duftene deres et par års tid og likt dem godt, men ikke nevnt dem for han - så det var en gledelig overraskelse da jeg fant denne flasken inni det fine gavepapiret.

Det er en sitrusbasert unisex-duft laget av Bertrand Duchaufour, og den er signaturduften til hotellet Le Sirenuse i Positano. Den skal minne om sitronlunder ved Positanos klipper, sjøbrisen ved Amalfikysten, terrakottaheller oppvarmet av solen.. Det går rett hjem hos meg, Capri-elsker som jeg er. Og den dufter himmelsk.

  • Toppnoter: Bergamot, røkelse, solbærskudd
  • Hjertenoter: Tuberose, magnolia, samt et innslag av leire (!)
  • Basenoter: Lav, sedertre, honning, patchouli, nellik, musk

Den minner meg om late dager dinglende i hengekøya i fjor sommer. Jeg gleder meg til neste hengekøyesesong!

4 kommentarer:

Bibliotekarie i Varberg sa...

Det låter som att det är en parfym för mig. I Positano har jag bott några år på 80-talet och varit på tjusigt pastaparty på Le Siranuse. Nu får jag bara ta reda på var jag kan köpa den.

Bibliotekarie i Varberg sa...

Usch så felstavat. Le Sirenuse, ska det ju vara.

Glamourbibliotekaren sa...

Her i Oslo kan du kjøpe den på Heaven Scent i allefall - hvis du planlegger å reise hit!

Bibliotekarie i Varberg sa...

Tack för upplysningen. Jag ska till Oslo i maj, då måste jag gå dit!
Igår och idag har jag på mig Chanels Chance eau fraîche, den passar när jag vill vara lite fin på jobbet.