lørdag 10. mars 2012

Colors



La meg presentere en riktig nostalgisk favoritt: Colors by Benetton (1987). 

Da jeg var 13, fikk jeg tilsendt magasiner i posten fra min amerikanske brevvenninne Erica. Det første bladet var Seventeens Prom Issue (vår 1989), og inni dette bladet befant det seg en reklame for Colors for men - med sniffeprøve. Og jeg sniffet. Og jeg sniffet. Jeg falt pladask for denne herreduften (hvis flaske på den tiden var svart), og da jeg senere det året fant den i det lokale parfymeriet, var jeg innom ukentlig og prøvde den etter skolen. Til slutt kjøpte jeg den i bursdagsgave til min far, og passet på å låne den titt og ofte. Jeg begynte altså tidlig med å bruke herredufter, og kan ikke huske at jeg syntes dette var rart på noe som helst vis. Denne er dog ikke av den mest maskuline arten. 

  • Toppnoter: Koriander, lavendel, bergamot, sitron
  • Hjertenoter: Cyclamen, nellik, sypress, furu, jasmin, rose
  • Basenoter: Sandel, amber, patchouli, benzoin, kokos, vanilje, sedertre
Senere har jeg kjøpt den til mannen min, men jeg bruker den like mye selv. Og alltid om våren!

Mer om Seventeen-magasinene kommer snart i Glamourbibliotekar-bloggen. 

Fra bladet mitt

1 kommentar:

Alt godt sa...

Å, no fekk eg bittelitt tårer i augene. Av fleire grunnar. Denne huskar eg og godt, og eg skulle ønske eg hadde ei flaske. Klem til deg!